بعد هجوم نقيب الفنانين.. حمو بيكا يرد ودعم كبير من جمهوره

برس بي - الإمارات نيوز :

متابعة- بتول ضوا

عقب هجوم نقيب المهن الموسيقية الفنان هاني شاكر على مطربي المهرجانات بمن فيهم حمو بيكا الذي هاجمه شاكر في مؤتمر صحفي، ليرد بيكا على الهجوم بفيديو نشره على “إنستغرام” حيث أوضح

«كل إخواتي وحبايبي كلمتين لقيت ندوة كبيرة معمولة، فيها فنانين، واحد اسمه تامر عبد المنعم، وقال مش هتكلم غير لما الناس تنزل من على المسرح، المكان اللي عليه الندوة اسمه المنصة متقولش مسرح أنت مش واقف تغني».

وأضاف: «أنت بتتكلم باسم مصر، أنا مصري وبحمل هوية مصرية، وعندي ولاء أكتر منكوا في البلد دي، البلد فيها قانون وهناخد حقنا بالقانون، ملكش أنك تمنعني، وفيه تصريح طالع من عندهم أننا نغني خارج مصر ليه؟، البلد فيها حرية».

وتابع: «احنا بنطلع بره بنتكرم انتوا بتحرمونا بالإهانة والشتيمة والبهدلة، ارحمونا شوية احنا عملنا ايه لكل ده، قدمت أوراقي كاملة لنقابة المهن الموسيقية للحصول على العضوية، وطلبوا مني في اللجنة الغناء لـ«أم كلسون» وحليم.

ليه بتحصرني في الحتة دي، أنا راجل بغني مهرجانات وداخل لك بجمهوري اللي بيحبني وبيحب فني، احنا في 2021، زي ما سمعناكم اسمعونا وحبونا وحبوا فننا.

ليلقى الفيديو دعم كبير من قبل جمهوره حيث قال أحد المتابعين: «ربنا معاك يا حمو، أنت سالك وربنا هيكرمك»، وأضاف آخر: «أنا واحد من الناس مش بسمعك كتير بس أنت عندك حق، كل واحد حر يسمع مين وميسمعش مين».

وأضاف حساب آخر: «المفروض تدوهم فرصة أكبر من كده عشان الناس دي محبوبة جداً»، وتابع آخر: «الصراحة وجعني الحق يقال غيرانين منهم عشان محبوبين وعملوا فلوس».



View this post on Instagram

A post shared by Hamo Bika – حمو بيكا (@hamo_beka_official)


بعد هجوم نقيب الفنانين.. حمو بيكا يرد ودعم كبير من جمهوره   للمزيد اقرأ الخبر من المصدر

كانت هذه تفاصيل بعد هجوم نقيب الفنانين.. حمو بيكا يرد ودعم كبير من جمهوره نرجوا بأن نكون قد وفقنا بإعطائك التفاصيل والمعلومات الكامله .

كما تَجْدَر الأشارة بأن الموضوع الأصلي قد تم نشرة ومتواجد على الإمارات نيوز وقد قام فريق التحرير في برس بي بالتاكد منه وربما تم التعديل علية وربما قد يكون تم نقله بالكامل اوالاقتباس منه ويمكنك قراءة ومتابعة مستجدات هذا الموضوع من مصدره الاساسي.